Wat kan ik met de Mijnwebwinkel webmail?

Edited

De Mijnwebwinkel webmail is een handige site om snel je e-mails te lezen en te versturen. De webmail biedt daarnaast een aantal slimme functies om efficiënt met je e-mail om te kunnen gaan.

direct naar:

Synchroniseren

Je kunt de webmail zonder problemen met meerdere e-mailprogramma’s of e-mail apps gebruiken. Stel je mailbox dus gerust in op je telefoon, tablet en/of computer. Als je ervoor zorgt dat je je e-mailprogramma’s instelt met onze IMAP instellingen dan zal je e-mail op alle plekken, inclusief de webmail met elkaar gesynchroniseerd zijn. Wel zo makkelijk.

Inloggen

Ben je het wachtwoord vergeten maar werkt je e-mail nog wel op je pc of telefoon? Dan kun je het wachtwoord bij de afdeling Customer Care opnieuw opvragen.

Spam

Voordat de e-mail bij je wordt afgeleverd komt deze eerst door onze spam-filter heen. Deze filter zorgt ervoor dat de e-mail die met grote zekerheid spam is wordt gemarkeerd door voor het onderwerp ***spam*** te plaatsen. Deze e-mail kun je daarmee snel herkennen en weggooien.

Filter

Met sommige e-mail doe je altijd hetzelfde. Bevestigingen van je betaalprovider verplaats je misschien altijd direct naar het archief. Een orderbevestiging stuur je misschien ook altijd door naar een compagnon of logistieke partner. Met een filter kun je dit soort handelingen eenvoudig automatiseren. 

Filters maak je aan onder het kopje filters bij de instellingen van de webmail. In dit voorbeeld gaan we de binnengekomen e-mail doorsturen naar een ander e-mailadres.

  1. Log in op webmail en klik links op instellingen    

  2. Selecteer in de kolom met instellingen filters 

  3. Klik bovenin de laatste kolom bovenin op 'nieuw' 

  4. Geef de filter een naam. In het voorbeeld heet de filter Mail doorsturen

  5. We willen alle e-mail gaan doorsturen, selecteer daarom alle berichten (wil je alleen bepaalde mail doorsturen? Stel hiervoor een regel in!)

  6. Stel de actie in die er met de mail moet worden uitgevoerd. In dit geval: bericht doorsturen naar

  7. Vul het e-mailadres in waarnaar je de mail naar wil doorsturen

  8. Klik tot slot op opslaan en zorg ervoor dat de filter ingeschakeld is

Vakantie!

Als je er even tussenuit bent is het handig dat je automatisch een bericht kan sturen aan de mensen die je mailen zodat ze weten dat je reactie wat later komt dan normaal. Deze out-of-office (of vakantie)melding stel je in onder de filters. Het filter voor de vakantiemelding is standaard voor je aangemaakt. Je hoeft alleen nog maar de datum en tijd aan te passen. 

  1. Selecteer de filter 'vakantie'

  2. Selecteer de juiste datumnotatie: 'datum (jjjj-mm-dd)'

  3. Vul in de laatste velden de datums in van de periode waarin je afwezig bent

Handtekening instellen

Wil jij ook dat je naam, (bedrijfs)gegevens en logo of banner automatisch onder je e-mails komt te staan? Volg dan onderstaande stappen, want een zogenaamde handtekening instellen is zo gebeurd! 

1. Log in op webmail en klik links op instellingen
2. Selecteer in de kolom met instellingen identiteiten
3. Kies vervolgens jouw e-mail adres
4. Bij instellingen zijn de noodzakelijke velden al gevuld, vul desgewenst aan
5. In het vak ondertekening stel je jouw handtekening in
6. Wil je afbeeldingen en/of linkjes in je handtekening plaatsen? Klik dan op het icoontje linksboven het tekstvak. Er schuiven vervolgens nieuwe opties uit waarmee je deze kan plaatsen.
7. Als laatste klik je op opslaan en je handtekening is klaar!
8. De laatste tussenstop is instellingen / instellingen / berichten opstellen. Hier stel je in dat je berichten worden opgesteld in HTML en hier bepaal je of je handtekening automatisch onder elk bericht komt te staan.